Yeni Şasi
Opel Astra şasisinin temel faydaları arasında; geliştirilmiş sürüş konforu, sürüş dinamiği ve direksiyon tepkileri; ayrıca hafifletilmiş yol gürültüsü ve titreşimi bulunuyor. Önceki Astra şasisi ile kıyaslandığında, ön lastik mesafesinin 56 mm, arka lastik mesafesinin ise 70 mm artırıldığı göze çarpıyor. Bu, aracın kapladığı alanı genişleterek, yeni süspansiyonla geliştirilen yol tutuşu ve stabiliteden maksimum verim alınmasına olanak tanıyor.
Sürüş kalitesini yükselten bir başka yenilik ise, eski modele kıyasla 71 mm genişlemiş olan aks açıklığı. Bükülme direncinde sağlanan artış ise, süspansiyon için sağlam bir platform yaratarak; titreşim, gürültü ve sertliğin belirgin oranda azaltılmasına katkı sağlıyor.
Sürüş kalitesini yükselten bir başka yenilik ise, eski modele kıyasla 71 mm genişlemiş olan aks açıklığı. Bükülme direncinde sağlanan artış ise, süspansiyon için sağlam bir platform yaratarak; titreşim, gürültü ve sertliğin belirgin oranda azaltılmasına katkı sağlıyor.
“Watt’s Bağlantılı” Arka Süspansiyon
Opel Astra’nın benzersiz arka süspansiyonu, Watt’s bağlantılı bir bileşik krank milinden oluşuyor. Watt’s bağlantısı prensibi 200 yılı aşkın bir süredir bilinmesine rağmen, bugüne kadar genellikle yarış otomobillerinde kullanılıyordu. Aslında prensip oldukça açık.
Aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek, stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası; aksın herhangi yatay hareketini önleyerek, daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlaması.
Aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek, stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası; aksın herhangi yatay hareketini önleyerek, daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlaması.
FlexRide Şasi
Sürüş modunu yol koşullarına ve sizin sürüş stilinize göre sürekli olarak ayarlayan bir otomobil düşünün... Sadece bir düğmeye dokunarak, dinamik bir spor otomobil ile lüks ve konforlu bir otomobil arasından istediğinizi seçebilirsiniz. İşte yeni FlexRide sistemi...
FlexRide elekronik şasi kontrol sistemi değişen koşullara anında tepki veriyor ve sürekli olarak sürüş stilinize uyum sağlıyor. Sürekli Süspansiyon Kontrolü, süspansiyon ayarlarını gerçek zamanlı ayarlıyor. 4-kanallı ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı, Çekiş Kontrolü ve ESP®Plus bir arada çalışarak, olağanüstü bir sürüş dinamiği sağlıyor.
FlexRide düğmeleri sayesinde, sadece bir dokunuşunuzla tüm sürüş dinamiklerini değiştirmek elinizde. “Sport”, “Tour” veya “Normal”... Her biri atak sportif heyecanından, konforlu uzun mesafe keyfine kadar farklı sürüş senaryonları için optimize edilmiş 3 farklı sürüş modundan birini seçin. Üstelik güvenlik ve stabiliteden ödün vermeden...
FlexRide elekronik şasi kontrol sistemi değişen koşullara anında tepki veriyor ve sürekli olarak sürüş stilinize uyum sağlıyor. Sürekli Süspansiyon Kontrolü, süspansiyon ayarlarını gerçek zamanlı ayarlıyor. 4-kanallı ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı, Çekiş Kontrolü ve ESP®Plus bir arada çalışarak, olağanüstü bir sürüş dinamiği sağlıyor.
FlexRide düğmeleri sayesinde, sadece bir dokunuşunuzla tüm sürüş dinamiklerini değiştirmek elinizde. “Sport”, “Tour” veya “Normal”... Her biri atak sportif heyecanından, konforlu uzun mesafe keyfine kadar farklı sürüş senaryonları için optimize edilmiş 3 farklı sürüş modundan birini seçin. Üstelik güvenlik ve stabiliteden ödün vermeden...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder